Táblajáték fejlesztése közösségi hálózatra flash környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Martinek Péter
Elektronikai Technológia Tanszék

Ebben a dolgozatban a napjainkban egyre népszerűbb közösségi hálózatokra épülő játékok fejlesztésének technológiai, gazdasági hátterét vizsgálom, és bemutatom egy olyan alkalmazás tervezését és megvalósítását, ami online táblajátékok készítését, futtatását támogatja. Az alkalmazás célja, hogy szükséges adatbázisokra, szerver és kliens oldali szkriptekre támaszkodva létrehozzon egy társasjáték felületet, ami kihasználja a Facebook által nyújtott különféle szolgáltatásokat. A megvalósított rendszer létrehozásához több elterjedt programnyelvet illetve technológiát felhasználtam, például MySql adatbázist, PHP szkripteket, de az adatátvitelhez XML és JSON struktúrákra valamint JavaScript kódra is szükség volt. Maga az alkalmazás Adobe Flash platformon készült el, hiszen jelenleg ez a leghatékonyabb eszköz dinamikus és interaktív tartalmak előállítására, zökkenőmentes megjelenítésére, amit alátámaszt, hogy a legtöbb piaci szereplő is ezt a technológiát használja. Az alkalmazás létrehozásához a Facebook csatlakozási felületének, elérhető funkcióinak alapos tanulmányozása, és hatékony integrálása is nélkülözhetetlen volt. A feladat kifejtése és az alkalmazott technológiák, rendszerek rövid bemutatása után kitérek a tervezés főbb lépéseire, modelljeire, ismertetem a megvalósítás során használt érdekesebb megoldásokat, felmerülő problémákat, az elkészült alkalmazás szerkezetét, majd összegzem a fejlesztés tapasztalatait, további lehetőségeit.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.