Táblajátékokat leíró nyelv készítése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Blázovics László
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A mobil és szórakoztató elektronikai eszközök az elmúlt tíz évben jelentős fejlődésen estek át. Újabb eszközök és rajtuk futó operációs rendszerek jelentek meg, de ezeket a változásokat az alkalmazáskínálat nem képes ugyanilyen gyorsan követni. Az alkalmazás készítés igen költségessé válhat, mivel az egyes platformok által támasztott követelményeket is figyelembe kell venni. Sokszor az alkalmazások platformok közötti kommunikációra nem képesek, ami játékok esetében hátráltatja a többjátékos módot.

Diplomamunkám során erre a problémára kerestem megoldást táblás társasjátékok esetére. Ennek érdekében felosztottam a táblajátékok fejlesztési folyamatát egymástól független lépésekre. Így létrehoztam egy módszert, amivel ilyen játékok egyszerűen fejleszthetők és terjeszthetők az általam létrehozott szakterület specifikus nyelv segítségével. A nyelv feldolgozásához szükséges egy erre a célra készített alkalmazás, amelyre példaként létrehoztam asztali rendszerekre egy Java-ban fejlesztett implementációt.

Dolgozatomban bemutatom a megoldásom tervezésének és implementációjának folyamatát, a kapcsolódó kutatómunkát és a felhasznált eszközkészletet. Továbbá bemutatásra kerül néhány egyszerűbb társasjáték megvalósítása a módszer használatával. Elemzem a jelenlegi hiányosságokat és javaslatokat teszek a továbbfejlesztéssel kapcsolatban.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.