Tanuló és kiértékelő algoritmusok játékokban

OData támogatás
Konzulens:
Rajacsics Tamás
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Komplexitása miatt a játékok ideális környezetet biztosítanak a mesterséges intelligencia kutatásához, és minden AI területet kihívnak. A játékok elmélete a matematika ága, amely a játékok elemzésére összpontosít, és biztosítja a szükséges keretet az AI építéséhez.

Mesterképzésem részeként bemutattam a játékelméletet és annak szerepét a játékok és a mesterséges intelligencia kapcsolatában. Stratégiai társasjátékot, a Ludo-csillagot fejlesztették ki az AI alkalmazására. A jól meghatározott és hatékony pontozási funkciók alapján különböző, a játék lejátszására használható stratégiákat tükröző algoritmusokat hoztak létre. A nem játékos karakterek a hatékonyságuk tesztelésére kifejlesztett stratégiai algoritmusokat használták, és végül javították az algoritmusokat, és egy jobb nevű „csak profiknak” neveztek.

A fejlesztett játékban a nulla összegű játékok megoldása volt a Minimax, amelyet a többi létrehozott és optimalizált algoritmus ellen teszteltek. Az eredmények azt mutatták, hogy az algoritmusok jól működtek a játékban, a minimumx algoritmust követve jobb eredményeket ad, mint a többi algoritmus, mégis a játék nem oldódik meg a játék jellegéből adódóan, amely egy esélytulajdonságot tartalmaz.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.