Tárolótelepítés elemzése gépjárműtöltő-állomás mellé

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Divényi Dániel Péter
Villamos Energetika Tanszék

Napjainkban az elektromos autózás térnyerésével egyre nagyobb ütemben jönnek létre nyilvános töltőállomások. Ahhoz, hogy hosszabb távolságokat is megtehessünk, szükséges a töltőinfrastruktúra kiépítése. Jelenleg is több különböző lehetőség adódik az elektromos gépjárművek töltésére, akár otthoni, akár a nyilvános töltést vesszük figyelembe. A nyilvános töltőállomásokon kínált töltési szolgáltatáshoz szükséges villamos energiát a villamosenergia-piacon kell megvásárolnia az üzemeltetőnek.

A munka célja egy olyan szimulációs modell létrehozása, amely megfelelő adatok alapján képes egy töltőállomás napi energiafelhasználását szimulálni, megfelelő egyszerűsítések mellett. A villamos autók alacsony száma, a töltőinfrastruktúrához és a nagykapacitású energiatárolókhoz kapcsolódóan rendelkezésre álló kevés számú adat miatt ez a kérdéskör jelenleg csak szimulációval vizsgálható. Ennek érdekében a munka folyamán megalkotásra került egy paraméterezhető sztochasztikus szimulációs modell, amely a nyilvános töltőállomásra beérkező autók teljesítményfelvételét modellezi. Ezen modell lehetőséget biztosít a töltőfejek számának, a várakozási idő, az autó energiatárolójának kapacitása, illetve a tároló kapacitásának és teljesítményének, mint paraméterek módosítására. A szimuláció kimeneteleként megkapjuk a paraméterezett töltőállomás napi energiafelhasználását, amely alapján a töltőállomásra vonatkoztatott költségek becsülhetők.

Célom a gépjárműtöltő-állomás mellé telepített tároló optimális kapacitásának és teljesítményének megtalálása a megalkotott szimulációs modell segítségével, valamint a különböző paraméterek hatásának vizsgálata ezen optimális értékekre.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.