Tartalom előállítás multiplatform játékokhoz

OData támogatás
Konzulens:
Rajacsics Tamás
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A számítástechnika rohamos fejlődésével új felhasználói és fejlesztői igények jelentkeztek, melyek már nem voltak megoldhatatlanok. Ezek új architektúrákat, majd platformokat szültek, és az elmúlt néhány tíz évben elképzelhetetlen iramú fejlődést produkáltak. Nem is csoda hogy a korábban csak PC-s és konzolos játékiparban megjelentek a mobil eszközök is, melyek mára már közel az előző két versenyzőhöz mérhető potenciállal rendelkeznek. Ennek az egyre kisebb sebesség és felépítésbeli különbségnek köszönhető, hogy a fejlesztők a multiplatform játékfejlesztés irányába fordultak, azaz minél több eszközt próbálnak elérni minél egyszerűbb és fájdalommentesebb megoldásokkal. A megoldandó feladatok egyik legfontosabb része a tartalom csővezeték, azaz a content-pipeline, mely az elkészített játék-elemek beolvasásával, konvertálásával és más, hatékonyabb formátumba mentésével törődik. Ehhez persze ismerni kell a technológiákat és a piacot is, tudni kell, hogy milyen formátumok vannak, azok mire képesek, milyen játék motorok és keretrendszerek tudják segíteni a játékfejlesztők életét.

Dolgozatomban erre a csővezetékre fókuszálok, bemutatva a tartalmak típusait, azok fejlesztőeszközeit, elemezve a multiplatform játékfejlesztés előnyeit és hátrányait, és egy áttekintést adok a keretrendszerek és játékmotorok egyre bonyolultabb világáról. Dolgozatom végén pedig saját példákkal illusztrálom a content-pipeline készítésének főbb lépéseit, mind 2D, mind 3D oldalról.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.