Telemetriai adatok feldolgozása és megjelenítése személygépjármű műszerfalon

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Hosszú Gábor
Elektronikus Eszközök Tanszéke

A feladatom egy olyan objektumorientált program megalkotása volt, amely az Xbox One játékkonzolon futó Project CARS versenyszimulátor által küldött telemetriai adatok alapján összeállított CAN üzeneteket küld többféle műszerfalnak.

A bevezetés után, a második fejezetben kifejtem az elkészítendő programmal kapcsolatos követelményeket.

A harmadik, Felhasznált technológiák című fejezetben pár szót ejtek a CAN busz működéséről, a fejlesztéshez, illetve munkához használt szoftverekről. Ebben a fejezetben írok pár programtervezési mintáról, melyek afféle bevált és bölcs iránymutatások arra vonatkozóan, hogy egy adott modult hogyan kell jól megírni. Szintén ebben a fejezetben írok az USB2CAN Converter-ről, ami a számítógép és a műszerfalak között teremti meg a kapcsolatot. Ez a rész azért páratlan, mert a gyártó honlapján nincs dokumentálva, hogy hogyan lehet az eszköz azonosítóját módosítani, valamint a kommunikációhoz szükséges függvények meghívására sem érhető el példa.

A negyedik fejezetben az elkészítendő szoftver architektúrájáról adok áttekintést. E fejezet mutatja be az adatáramlást, vagyis azt, hogy a versenyszimulátor által küldött telemetriai adatból milyen közbülső lépések során lesz CAN üzenet. Ezt egy konkrét telemetriai adat, a sebességérték példáján keresztül mutatom be. Ugyanez a fejezet tartalmazza azt, hogy az említett programtervezési mintákat konkrétan mely objektumok megalkotása esetén használtam, és hogyan.

Az ötödik fejezet a funkcionális és teljesítménybeli követelmények tesztelési tervét foglalja magában, valamint a teszteredményeket.

A hatodik fejezet a további fejlesztési lehetőségekről szól.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.