Teljesítményelektronikai rendszer tervezése állandómágneses szinkron motoros versenyautóhoz

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Balázs Gergely György
Villamos Energetika Tanszék

Napjainkban egyre nagyobb teret nyernek a villamos hajtáslánccal rendelkező járművek: egyre több autógyártó cég áll elő tisztán villamos vagy hibrid gépjárművel, a versenypályára is egyre többször kerülnek villamos hajtású versenyautók. Idén került először megrendezésre a Formula E bajnokság, ahol tisztán elektromos hajtású versenyautókkal mérhetik össze tudásukat a pilóták. Az egyetemek közötti Formula Student Electric versenysorozat már évekkel ezelőtt elindult, egyetemünkön is részt vesz ezen a versenyen. A járművek megépítése kimagasló mérnöki munkát igényel. Felmerült az igény, hogy a legelső elektromos versenyautó meghibásodott motorvezérlő elektronikáját egy új, saját fejlesztésű eszközzel váltsuk fel. A szakdolgozatom célja bemutatni a berendezés teljesítményelektronikájának tervezési folyamatát. Röviden ismertetem az állandómágneses szinkrongépek működését és a napjainkban használatos vezérlési megoldásokat. Kitérek a tervezés során elvégzett termikus szimulációra, bemutatom a geometria megalkotásának folyamatát és végeselemes szimulációval meghatározom a parazita induktivitásokat. Végül a teszteléshez használt rendszert ismertetem.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.