Térfogati modellek hatékony megjelenítése a GPU-n

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Tóth Balázs György
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Ha kíváncsiak vagyunk a valós idejű számítógépes grafika területén arra, hogy mi rejtőzik a felszín alatt, akkor a térfogati modellek választ adnak a kérdésre. Egy véges kiterjedésű térrész minden pontjában képesek megadni az objektum tulajdonságait.

Az irodalomban fellelhető számos indirekt és direkt megjelenítési algoritmus, amelyek hatékonyan megvalósíthatók, és akár valós időben képesek a térfogati modellek megjelenítésére.

A dolgozat célja egy olyan grafikus alkalmazás megtervezése és megvalósítása, amely alkalmas térfogati modellek előállítására a Kinect2 kamerák által nyújtott szolgáltatásokra építve. A rendszernek támogatnia kell az elkészült térfogati modellek hatékony megjelenítését is, amelyhez a grafikus hardver segítségét kell igénybe venni.

Kezdve a térfogati modell elméletének leírásával, és hogy szokásosan miként lehet létrehozni őket, azt tárgyalom, hogy milyen modelltípusok fordulnak elő. Ebből az egyik irány a 3D rekonstrukció, a másik a CT felvételek, a harmadik út pedig az implicit függvények lesznek.

A létrejött térfogati modelleket tárolni is kell, lehetőleg nem pazarló módon. És meg kell oldani azt, ha fizikailag vagy időben a térfogati modell létrehozása és megjelenítése elkülönül egymástól, illetve ha több felhasználó szeretne hozzáférni az adatokhoz.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.