Textúra alapú vonalkázás

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szécsi László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A valósághű ábrázolás mellett a számítógépes grafikában jelentős szerepet kap a nem-fotorealisztikus képszintézis (NPR). A vonalkázás egy olyan illusztratív technika, mely a kézi ceruza- illetve tollrajzokhoz hasonlóan különálló vonások segítségével érzékelteti 3D objektum formáját és megvilágítását.

A diplomatervemben egy olyan vonalkázási módszert mutatok be, amely az ismert textúra-alapú Tonal Art Maps módszeren alapszik. A dolgozatban ismertetem ezen módszer korlátozásait, és bemutatom azokat a továbbfejlesztéseket, amelyeknek megalkotásában tevékenyen részt vettem, s melyek segítségével kiküszöbölhetőek az ismertetett korlátozások.

Az eredmény egy olyan textúra-paraméterezésen alapuló objektum- és képtérbeli hibrid technika, mely procedurálisan generált vonalkák segítségével lehetőséget nyújt az egységes művészi stílus megőrzésére végtelen nagyítás mellett is, ugyanakkor a textúra alapú megoldásoktól eltérően képes szimulálni az objektum-kontúron áthaladó vonalka túlhúzásokat is.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.