Textúrareprezentációk és szűrésük háromdimenziós felületek festéséhez

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szécsi László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A valósidejű számítógépes grafika által használt hagyományos kétdimenziós textúra leképezési módszer általános esetben nem képes egyszerre a leképezés folytonosságát, és annak torzításmentességét biztosítani. Ráadásul a leképezés megvalósításához explicit textúraparaméterezés megadása szükséges, amelyet az előírt minőségi követelményeknek megfelelően a legtöbb esetben nem lehet automatikusan előállítani, így annak előállítása sokszor fáradságos kézi beavatkozást igényel. Emiatt a háromdimenziós tartalmak előállítására szakosodott animációs stúdiók munkafolyamataiban a hagyományos textúrázás használata sokszor komoly megkötésekkel jár. Az explicit textúraparaméterezés elkerülése érdekében az évek folyamán több alternatív textúrareprezentáció is született, amelyek főként volumetrikus módszereket, laponkénti módszereket, ill. ezek hibrid megoldásait alkalmazzák. A diplomatervben sorra vesszük ezen módszerek irodalmát, és előzetes kritériumok alapján kiválasztunk néhányat részletes összehasonlításhoz. A hagyományos textúrázás mellett részletesen tárgyaljuk a négyszögháló alapú Ptex és a háromszögháló alapú színháló ("mesh colors") textúrareprezentációkat és azok implementációját a modern grafikus hardveren a háromdimenziós festés szempontjából. Ezeket részletesebben is összehasonlítjuk egyéni tulajdonságaik és teljesítményük alapján.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.