Többcélú szabályozástervezési stratégia tervezés és hatékonyság analízise egy három szabadságfokú repülőgépszárny modellen TP modell transzformáció alapú keretrendszer segítségével

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Baranyi Péter Zoltán
Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

A modern rendszer- és irányításelmélet alkalmazásának egyik fő kihívása a különböző mérnöki területeken az optimalizált tervezés megvalósítása a különböző nagy komplexitású nemlineáris rendszerekre amelyek adott esetben parametrikus bizonytalanságokat és adott esetben időkéséseket tartalmazhatnak. A különböző mérnöki területek az informatikai, mechanikai, elektromos, kémiai, biológiai, pénzügyi, stb. területekre kiterjedve különböző iparágara, mint autóipar, repülőgépipar, katonai alkalmazások, stb. vonatkozhatnak az egyszerűbb megvalósításoktól a nagy komplexitású alkalmazásokig.

Egy újnak számító hatékony megközelítést reprezentál erre a kérdéskörre a tenzorszorzat (TP) modell transzformáció, amely hatékonyan képes a különböző mérnöki szakterületeknél előforduló különböző identifikációs és modellezési technikák eredményeit, pl. kvázi-lineáris paraméter változó (qLPV) modelleket, TP model típusú politopikus modellekre alakítani, amelyekre a rendszer- és irányításelmélet számára ismert és alkalmazott lineáris mátrix egyenlőtlenség (LMI) alapú tervezési és optimalizációs technikák könnyen alkalmazhatóak.

Az aeroelasztikus modell aktív vezérlésének kérdéskörét több évtizede vizsgálják, az aeroelasztikus repülőgépszárny modellt az elméleti és kísérleti analízishez használják. A tervezés nehézsége a repülőgépszárny erős nemlinearitásában és paraméterfüggésében rejlik.

A diplomaterv célja, hogy megvizsgálja a TP model transzformáció használhatóságát a fent említett nemlineáris és paraméterfüggő, három szabadságfokú aeroelasztikus modellre alkalmazva (Nonlinear Aeroelastic Test Apparatus - NATA modell). A további részletek megtalálhatóak a feladatkiírásban.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.