Többfelhasználós 3D-s játék fejlesztése iOS platformra

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Forstner Bertalan
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az okostelefonok a rohamos fejlődésüknek köszönhetően egyre jobban a középpontba kerülnek a mindennapi használat során, néhol már háttérbe szorítva az asztali számítógépeket. Egyre komplexebb feladatokat képesek elvégezni a bennük lévő hardverek miatt. Ezt különösen a játékok összetettsége mutatja, melyek grafikában és játékmenetben is sokkal fejlettebbek, mint néhány éve.

Szinte minden okostelefon rendelkezik internet kapcsolattal, ezért az alkalmazások is használhatják különféle szolgáltatásokra. A mai játékok legtöbbje nem csak egyedül játszható offline, hanem többfelhasználós játéklehetőséget is biztosít, evvel növelve a játékélményt.

A prototípus alkalmazás, amelyet elkészítettem, egy 3 dimenziós többfelhasználós platform stílusú játék. A fejlesztés során az Apple SceneKit könyvtárát használtam. A többfelhasználós játékrész megvalósításához saját megoldást hoztam létre és nem az Apple Game Center szolgáltatását használtam fel.

A munka végére a játék egy működő prototípusát készítettem el, amely egy jó alap lehet a továbbfejlesztésre, a további optimalizálásra, és amellyel tesztelhető a többfelhasználós játékrész.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.