Többfelhasználós játék fejlesztése WebGL környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Lajtha András Balázs
Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

Az IT ipar folyamatos technológia innovációinak egyik következménye az, hogy a relatíva nagy teljesítményű asztali számítógépek, mobiltelefon eszközök és tabletek már széles körben elterjedtek, ezért egy adott alkalmazás fejlesztőjeként feltételezhetjük, hogy egy adott weboldal látogatóinak böngészői fel vannak szerelve a legújabb webes technológiákkal, mint például a html5, a websocket kliens és a WebGL. Ezen adott technológiákkal már sokkal komplexebb játékokat lehet írni böngészőre, mint a klasszikus, kétdimenziós böngészős játékok.

A félév során két klasszikus stratégiai játék keresztezését és utódját fejlesztettem le, saját ötlet alapján. A régi játékok kétdimenziós grafikája helyett modern, háromdimenziós WebGL környezetet használtam. Ezen felül a játék többfelhasználós, ezért szempont volt a fejlesztés során a növekvő felhasználói forgalommal való skálázhatóság is. A játékot JavaScript segítségével implementáltam, a futtatható játékszervert node.js-ben írtam meg és egy Raspberry PI mini számítógépen futtattam. A játékszerver funkcionalitásának ellenőrzése képpen létrehoztam egy kisebb automata teszt rendszert is.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.