Többjátékos virtual reality játék tervezése és megvalósítása mobil környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Ekler Péter
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A különböző okoseszközök számítási teljesítményének növekedése a virtuális és kiterjesztett valóság technológiának széleskörű elterjedéséhez vezetett. Az elmúlt néhány évben az XR (virtuális és kiterjesztett valóság) élménye hozzáférhetővé vált az átlagos okostelefon felhasználók óriási csoportjának a számára az olyan virtuális valóság kiegészítőknek köszönhetően, mint a Google Cardboard, a Samsung Gear VR vagy a Google legújabb virtuális valóság megoldása, a Daydream VR.

Emellett a számítógépes hálózatok is lenyűgöző teljesítménybeli fejlődésen estek át késleltetés és sávszélesség terén. Közeledik az ötödik generációs mobilhálózatok (5G) kora, amely ismét egy új szintre emeli a mobileszközök közötti kommunikációs lehetőségeket. Ezek a hálózatok akár 1Gb/másodperces sebességű adatátvitelt biztosítanak, jelentősen csökken a hálózati késleltetés (alkalmanként akár 1 ezredmásodperc alá is!) és képesek több százezer párhuzamos vezetéknélküli kapcsolat szimultán fenntartására.

Az elkészített játék fő célja, hogy – látványos és szórakoztató módon – bemutassa az 5G technológia előnyeit a Google Daydream VR technológiát felhasználva. A fejlesztés idején a Daydreamet csak a Google Pixel és Google Pixel XL eszközök támogatták, ennek okán a játék Android platformra készült a Unity játékmotor felhasználásával.

A játékban a játékos egy virtuális motoros szerepébe bújik, egy gömb belsejében kell motoroznia három másik játékossal. Minden motor rendelkezik egy meghatározott hosszúságú nyomvonallal, amelyik követi a motor útvonalát. A játék célja, hogy a játékos elkerülje a többi motoros nyomvonalát. Ez különösen nehéz feladat lehet akkor, amikor a motor irányítása jelentős késleltetéssel történik – ezzel demonstrálva a hálózati késleltetés fontosságát időkritikus helyzetekben. Mindemellett a játék képes a játékszerver valós idejű költöztetésére (migrációra), amely a hálózati késleltetés ugrásszerű növekedéséhez/csökkenéséhez vezethet.

A virtuális valóság alapú megjelenítés segítségével a játék azt az érzetet kelti, mintha a játékos valóban a motoron ülne. A játékos a feje mozgatásával tud szétnézni a gömbben, a motort pedig a Daydream controllerrel irányíthatja.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.