Többszereplős játék tervezése és megvalósítása Android platformon

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Ekler Péter
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A mobil eszközök rohamos fejlődése következtében egyre nagyobb szerep jut a mobiltelefonokon és tableteken futó játékszoftvereknek. Továbbá, mivel a technológia megengedi, elvárássá vált, hogy egyszemélyes játékok helyett társainkat és ismerőseinket is bevonhassuk a tevékenységbe. Mivel az okostelefonok elterjedtek, ezért célszerű elsősorban ezek lehetőségeit vizsgálni – és tekintve az elterjedtségét, legfőképp az Android platformot.

Az efféle indíttatások támogatásaként több különböző játékmotort hoztak létre, hogy a tipikusan előkerülő problémákat valamelyest elfedjék – bár ezek megfelelő használata is további ismereteket igényel.

A szakdolgozat célja egy többszemélyes játék létrehozása volt. Ehhez a játékmotorok által nyújtott lehetőségek vizsgálata után a választás a LibGDX játékmotorra esett, amely lényegében egy moduláris cross-platform OpenGL wrapper és alkalmazás keretrendszer, további funkciókkal bővítve, mint például a hang, fájl-, és kép alapú textúrakezelés.

Az elkészült szoftver egy kétdimenziós, többszemélyes, kompetitív, valós-idejű, hálózati architektúráját tekintve szerver-kliens alapú játékszoftver. A megjelenítés saját UI elemeken alapul. A hálózati kommunikáció megvalósításához KryoNet használt, amely egy TCP/UDP alapú, szerver-kliens kommunikációt biztosító, Kryo szerializáción alapuló, Android és asztali Java közt cross-platform működő osztálykönyvtár.

Az alkalmazás funkcionalitásának kibővítése érdekében egy szerver-oldali komponens is készült, Spring Boot használatával. A kommunikáció a játékszoftver és a szerver közt HTTP protokollal történik, a LibGDX Net moduljának segítségével..

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.