Tömegszimuláció a grafikus processzor felhasználásával

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Tóth Balázs György
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A számítógéppel generált világokban gyakran van szükség nagyszámú entitásból álló tömegek dinamikájának valósághű szimulációjára. Ilyen szimulációs eljárásokat használnak a filmiparban a statiszták számának csökkentésére, számítógépes játékokban a világ benépesítésére, de alkalmazható akár biztonságtechnikai célokra is kiürítési tervek készítésekor. A felhasználási környezettől függően szükséges a szimuláció során alkalmazott viselkedési modellek minél pontosabb meghatározása és a tömegen belüli illetve külső hatások figyelembe vétele.

A szimuláció kritikus pontja az egyedek autonóm viselkedési mintáinak hatékony leírása és az egyének közötti illetve a szimulált világgal való kölcsönhatások meghatározása. A minél hihetőbb eredmény elérése érdekében a tömeg dinamikáját az egyedek viselkedési modellje alapján kell szimulálni, lehetőséget adva egyedi viselkedési minták kialakítására is (pl. a csoport vezetője és a követők)

A mai modern grafikus kártyák teljesítménye lehetővé teszi párhuzamos algoritmusok valós idejű futtatását, így az egyed szintű szimuláció jól párhuzamosítható problémájának megoldására is érdemes felhasználni. A dolgozat célja egy olyan szoftver létrehozása, amely alkalmas nagyszámú egyedből álló tömegek valós idejű szimulációjára és vizualizációjára. A szoftver segítségével lehetővé válik a csoport dinamikájának megfigyelése és különböző viselkedési minták vizsgálata.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.