Tömegszimuláció és vizualizáció a GPU-n

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Tóth Balázs György
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Autonóm egyedekből álló tömeg szimulációjában az egyedszám növelésével az egyedek közötti interakció meghatározásához szükséges számítások robbanásszerűen növekednek, így hagyományos soros végrehajtáson alapuló rendszerekben valós idejű szimuláció néhány száz egyed szerepeltetése felett lehetetlenné válik, hasonlóan az eredmény vizualizációja is hamar korlátokba ütközik.

A grafikus feldolgozó egységet (GPU) célszerű erre a jól párhuzamosítható problémára felhasználni, ráadásul a szimuláció megjelenítéséhez szükséges adatok így a kirajzolásra kitalált hardveren adatmozgatás nélkül rendelkezésre állnak.

A dolgozatomban állatok csoportos viselkedésének egy klasszikus modelljét mutatom be, és implementálom az algoritmusát a grafikus hardveren futtatva és megjelenítve.

A keretrendszer felépítésének lépésein keresztül bemutatom a két-, majd háromdimenziós szimuláció gyorsítását és képességeinek bővítését célzó lépések hatását a rendszer teljesítményére, különös figyelmet fordítva a valós idejű szimulációt még lehetővé tévő egyedszám felső korlátjára.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.