Transzport protokollok vizsgálata hálózat szimulátorral
OData:
XML
JSON
Mi ez?
A hagyományos TCP (Transmission Control Protocol) kulcsszerepet játszott az Internet sikertörténetében. Torlódásszabályozási mechanizmusa biztosította a hálózat stabil működését, és megóvta azt az "összeomlástól". Napjainkra azonban elérte hatékony működésének határait, és számos hálózati környezetben nem képes elfogadható teljesítményt nyújtani a felhasználók számára. Ezért a közelmúltban számos javaslat született arra, hogy hogyan lehetne javítani, és a mai hálózati igényekhez igazítani a TCP torlódásvezérlési mechanizmusait. Ezek az új mechanizmusok, illetve TCP verziók megjelentek a legújabb Linux kernelekben és az újabb Windows verziókban is, amelynek eredményeként a mai hálózati forgalom heterogén szabályozási mechanizmusok egymás mellett (illetve "egymás ellen") történő működéséből adódik. A jövő szempontjából természetesen alapvető fontosságú ezen verziók működésének és egymásra hatásának megismerése és széleskörű vizsgálata.
Ebben a dolgozatban a tanszéken folyó ilyen irányú kutatásokba kapcsolódtam be, és az ns-2 hálózati szimulátor segítségével a legelterjedtebb TCP verziók, valamint egy új transzport mechanizmus, a DFCP (Digital Fountain based Communication protocol) protokoll összehasonlító teljesítményelemzését végezetem. Az új DFCP protokoll kernelkódját NSC (Network Simulation Cradle) kiegészítő segítségével építettem be az NS-2 környezetbe. Az elért eredményeket elemeztem és értékeltem.
Letölthető fájlok
A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.