UAV fedélzeti kommunikációjának tervezése és megvalósítása

OData támogatás
Konzulens:
Horváth Gyula
Elektronikus Eszközök Tanszéke

Az utóbbi időben igen nagy hangsúlyt fektet a világ autonóm járművek fejlesztésére legyen szó földi, vízi vagy akár légi használatról. Fontosságukat jól mutatják az olyan helyzetek, melyekben az emberi jelenlét kizárt, gondoljunk csak a földrengésekre vagy épp atomreaktor közeli balesetekre. Ahhoz, hogy e járművek mindennapi életünk szerves részét képezhessék legfontosabb kritérium a nagy megbízhatóság biztosítása.

Ezt kívánja elérni az MTA SZTAKI Rendszer és Irányításelméleti Kutatólaboratóriumában folyó „Nagy Megbízhatóságú Robotrepülő” projekt is. Célunk egy pilóta nélküli légi jármű (Unmanned Aerial Vehicle – UAV) megtervezése. Az efféle eszközök manapság a katonai használat mellett egyre több hétköznapi alkalmazásban is helyet kapnak, így például térképek készítése, vagy – a már említett – katasztrófák esetén a károk felmérése.

Diplomamunkám keretében ennek a repülőgépnek kell a fedélzeti kommunikációját megterveznem mind hardveresen úgy szoftveresen. Ezen felül integrálnom kell a jármű aktuátorainak szabályozását az általam készített panelekre. Továbbá biztosítanom kell az energia menedzsmentet. Ami a munkámat illeti, nagy megbízhatóság tekintetében a hangsúly az energia menedzsmentben, a kommunikációs protokoll jellegében, a szavazásos rendszerben, és végül, de nem utolsó sorban az alacsony szintű hibadiagnosztikában keresendő.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.