Ügyfélkapcsolat-kezelő webalkalmazás fejlesztése az ügyintézés online támogatására

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Rövidné Dr. Bogárdi-Mészöly Ágnes
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Napjainkban a legtöbb termék és szolgáltatás már számos cégnél elérhető, így az ügyfelek megtehetik, hogy a minőség és az ár mellett más szempontokat is figyelembe vegyenek. Döntő szempont lehet például, hogy a cég hogyan bánik az ügyfeleivel, mennyire gyorsan alkalmazkodik az igényeikhez, milyen ügyintézési és kapcsolattartási lehetőségeket biztosít. Ezeken a területeken nyújtanak segítséget az ügyfélkapcsolat- kezelő rendszerek, amelyek használata egyszerűsíti az ügyfelek adatainak tárolását és kezelését, illetve elősegíti az ügyintézők teendőinek rendszerezését.

Szakdolgozatomban egy online ügyfélkapcsolat-kezelő alkalmazás tervezését és elkészítését mutatom be. Bár elég sok ügyfélkapcsolat-kezelő rendszer kapható (1.2 fejezet), ezek nagy része kifejezetten nagyvállalatok számára készül, így egy kisebb cég számára gondot okozhat árban és funkcionalitásban is megfelelő szoftvert találni. Az általam elkészített alkalmazással erre a problémára szeretnék megoldást nyújtani. Webalkalmazásom célja egy kisebb cég és ügyfelei számára biztosítani egy olyan kapcsolattartási lehetőséget, amely gyorsabbá és egyszerűbbé teszi az ügyintézést, valamint segíti a cég munkatársait a feladatok szétosztásában és a folyamatban lévő ügyek követésében.

A webalkalmazás implementációját ASP .NET környezetben, C# nyelven végeztem. A felhasznált technológiák áttekintése (2. fejezet) után ismertetem az alkalmazás felépítését (4.1 fejezet), az alatta lévő adatmodellt (4.2 fejezet), majd bemutatom az adatmodellt kiegészítő osztályokat, valamint részletezem az egyes funkciók és a felhasználó kezelés megvalósítását (4.3-4.5 fejezet). Néhány olyan elem is megvalósításra került, amely az alkalmazás működéséhez nem elengedhetetlen, viszont növeli a felhasználói élményt, illetve kényelmesebbé teszi a rendszer használatát.

Ahhoz, hogy egy cég bevezethesse az általam készített alkalmazást, csak a cég tevékenységi körének megfelelő kategóriák illetve űrlapok létrehozása szükséges. Az átállásban azonban nehézséget okozhat, hogy jelenleg nem lehetséges meglévő e-mail fiókot importálni. Az alkalmazás továbbfejlesztése esetén ezt a hiányosságot mindenképp pótolnám, hogy az átállás csak előnyökkel járjon.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.