Ügyfélkapcsolattartás támogatása iOS alkalmazás segítségével

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Martinek Péter
Elektronikai Technológia Tanszék

Dolgozatom során egy iOS alkalmazást hoztam létre, melynek elkészítését pontos tervezés és kutatás előzte meg.

Munkámat egy piackutatással kezdtem, melynek során meggyőződtem az Apple iOS operációs rendszerének jelentős felhasználói arányáról. Megvizsgáltam, mire használják az okostelefonokat vállalati közegben. Ennek eredményeként elindítottam egy CRM rendszer kutatást, melynek eredménye egy olyan szempontrendszer felállítása lett, aminek segítségével egy versenyképes, hasznos, jól használható alkalmazást tervezhettem.

A támogatni kívánt folyamatot definiáltam, és összefoglaltam, hogy az egyes problémákra milyen megoldásokat találtam.

A funkcionális tervezés során elkészítettem az alkalmazás vázát, körvonalaztam azt. A funkciók definiálását követően már azonosítani tudtam az adatbázisban tárolt entitáshalmazokat, azok tulajdonságait, valamint a közöttük futó kapcsolatokat. A funkciók alapján use-case esetekre tudtam lebontani az alkalmazás képernyőit, melyeket UML use-case diagram formájában készítettem el. A folyamatokat az UML szekvencia diagramja segítségével bontottam le és terveztem meg.

Az implementáció során a Swift nyelv segítségével valósítottam meg az alkalmazás egyes képernyőit, funkcióit. A kliens alkalmazás adatbázisát a Core Data keretrendszer segítségével végeztem. A szoftverfejlesztés során az Apple Foundation és UIKit könyvtárait használtam fel és a dolgozatban a legjelentősebbeket fel is soroltam.

A backend továbbfejlesztését a rendszer megismerését követően a Google GO nyelv segítségével folytattam. Kibővítettem az API funkcionalitását a több telefonszám és email cím küldésével.

Az alkalmazást többféle módon is teszteltem, a teszt eredményeiről dolgozatomban beszámoltam. Végül felsoroltam az alkalmazás továbbfejlesztési lehetőségeit.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.