Ügyfélpanaszok osztályozása esetek alapján generált hipotézisek által vezérelt adatelemzéssel

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Antal Péter
Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék

Számos probléma merül fel a nyilvános forráskódú szoftverek használatakor. Ilyen esetben az ügyfelek felveszik a kapcsolatot a terméktámogató emberekkel és ha szükséges, hibajelentés készül a problémáról. Az összes hibajelentés el van tárolva, így rengeteg adat áll rendelkezésre róluk különböző formában, különböző helyeken, azonban jelenleg ezek az adatok kevés információt szolgáltatnak a problémát kiváltó okokról.

Mivel a problémák megoldása rengeteg fejtörést és időkiesést okoz a mérnököknek, érdemes adatelemzéssel hasznos információt megpróbálni kinyerni az adatokból, és ezáltal kideríteni miből fakad a problémák nagy száma, így ezt lett a szakdolgozatom központi témája.

Ehhez először meg kellett ismerkednem a szoftverkomponensekkel, a működésükkel és azok jelentőségével. Ezután elkezdtem kutatni a rendelkezésemre álló adatbázisokban olyan adatok után, amelyek segíthetnek a célom elérésében. Ezeket az adatokat megfelelően leszűkítve már rendelkezésemre állt egy olyan adathalmaz, amely segítségével következtetéseket vonhattam le, és hipotéziseket állíthattam fel, hogy később ezek alapján folytassam a kutatást.

Ezután a célomhoz megfelelő programozási nyelvet és hozzá könnyen és egyszerűen használható környezetet választottam. Ezek segítségével választ kerestem az adatok gyűjtése során felmerült kérdésekre, és vizualizáltam az eredményeket, továbbá megvizsgáltam a korábban felállított hipotéziseket.

A hipotézisek megcáfolása vagy megerősítése után levontam a megfelelő következtetéseket, majd számos megoldási lehetőségből javaslatot tettem, hogyan javítsunk a jelenlegi helyzeten.

Végeredményül arra a következtetésre jutottam, hogy néhány apró változtatással a jövőben valóban csökkenthetnénk a beérkező hibák számát.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.