Ügyviteli Folyamatok Implementálása Banki Rendszerben

OData támogatás
Konzulens:
Cserkúti Péter
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Pinczés János

ÜGYVITELI FOLYAMATOK IMPLEMENTÁLÁSA BANKI RENDSZERBEN

Konzulens: Cserkúti Péter

BUDAPEST, 2010

Összefoglaló

Minden termék, amellyel egy bank rendelkezik, beleértve ebbe a hitelnyújtást, a bankszámla vezetést, az értékpapírok kezelését, adott fázisokkal jár, és ezek a fázisok magukban foglalják a termékkel kapcsolatos tevékenységeket. A számla esetén például először létre kell hoznunk a számlát, majd mikor él a számla, akkor képes a számla tulajdonosa pénzt felvenni róla, bizonyos összeget elhelyezni rajta, vagy akár átutalni a számlára és a számláról. Végső fázisban pedig képesek vagyunk a számlát megszüntetni. Ugyanezzel a logikával minden egyes terméknek megvannak a maga fázisai. Mikor az ügyfél bemegy a bankba, az ügyintéző egy hosszas eljárást követ, képernyőket tölt ki, nyomtat, információt kér az ügyféltől. Minden termékkel kapcsolatos tevékenység minden egyes fázisához tartozik egy eljárás (procedúra).

A képernyő megnyitása, az adatok másolása, a nyomtatás mind megoldható szoftveres úton is. A szoftver alkalmazása lehetőséget teremt arra, hogy az egyes folyamatokat naplózzuk. Így nyomon követhető a napon belüli számlanyitások száma, az egyes ügyintézők tevékenységeinek időtartama. A szoftverrel való megvalósítás nagy előnye még, hogy gyorsabb és szabályokhoz kötött műveleteket tartalmaz, így jelentősen lecsökkenti az operátor munkájánál a hibák lehetőségét. A bankoknak az ügyfél gyors kiszolgálása, az egyes műveletek naplózása nagyon fontos feladat, így elkészült egy szoftver e műveletek megvalósítására. A szoftver rendelkezik egy fejlesztői környezettel is.

Az olvasó betekintést nyerhet egy valós projekt menetébe, amely során ezzel az ügyfélt segítő szoftverrel implementáltunk két banki folyamatot. Az egyik banki folyamat az ügyfél létrehozása, míg a másik a számla létrehozása. Mivel a folyamatok implementálásakor elengedhetetlen a fejlesztői környezet, szoftver és a hozzá tartozó hardver komponensek ismerete, így rálátást nyerhet erre is az olvasó. Megismerkedhet egy ügyfélt segítő banki szoftver implementációjával, ennek problémáival és az egyes problémák megoldásaival. Valós banki implementációról van szó, így az bankokban történő implementáció előnyeit és hátrányait is olvashatja. A két folyamat implementálása külföldi bank számára történt, így a külföldön történő munkavégzés leírása is szerves része a szakdolgozatnak.

Első ízben történt a szoftver bevezetése egy külföldi banknál, így az "úttörő munka” nehézségeiről is szó lesz. A dolgozat végén összegzésre kerülnek a szoftverben rejlő lehetőségek és a két folyamat implementációjával hozzáadott értéket is elemzem.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.