Ügyviteli rendszer fejlesztése előfizetéses szolgáltatásokhoz

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Martinek Péter
Elektronikai Technológia Tanszék

Az utóbbi évek trendje, hogy a vállalkozások a hagyományos termékértékesítés irányából a termékek szolgáltatássá fejlesztésére törekednek. Ennek a trendnek üzleti szempontból az értelme, hogy hosszú távon a hűséges ügyfél lényegesen nagyobb bevételt tud generálni, mint a hagyományos modellben.

A szolgáltatóvá válás új kihívást is jelent a vállalkozások számára, mert egyrészt részletesebb nyilvántartást igényel egy egyszerű termékértékesítéshez képest, másrészt a hűséges ügyfélkör kiépítése és megtartása egy nagyon jól működő ügyfélszolgálatot is szükségessé tesz. Mindez mérettől függetlenül igaz, a nagyvállalatokra éppúgy, mint a legkisebb mikrovállalkozásokra. Mivel a nagyok a meglévő ERP és CRM rendszereikkel le tudják fedni ezeket az új igényeket, dolgozatomban a kicsikkel foglalkoztam. A mikro- és kisvállalatokkal, akik nem tudnak egy meglévő ügyviteli rendszerre építeni, mivel a szolgáltatás beindítása az ami miatt az igény az ügyviteli rendszer irányt felmerül.

Felmértem, hogy egy mikro- vagy kisvállalatnak, amely szolgáltatásokat nyújt, milyen alapvető funkcionális igényei lehetnek egy ügyviteli rendszerrel kapcsolatban, mik azok az elemi funkciók, melyek mindenképp szükségesek az üzleti sikerhez. A felmérés eredménye alapján megterveztem egy ilyen ügyviteli rendszert, majd Ruby on Rails környezetben megvalósítottam az ügyfélszolgálati működésre vonatkozó komponensét, majd a kész alkalmazást funkcionális és biztonsági teszteknek vetettem alá.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.