Unity alapú játékfejlesztés mobil platformra

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Blázovics László
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A szakdolgozatomban bemutattam a Unity keretrendszer néhány alapvető komponensét, megterveztem, és megvalósítottam egy klasszikus bomberman típusú játékot, majd pedig leteszteltem több platformon is az eredményt.

A játék elgondolása a következő: A játékosok egy akadályokkal teli labirintusban mozoghatnak, és rakhatnak le bombákat annak érdekében, hogy más játékosokat vagy akadályokat robbantsanak fel. Az utolsó élő játékos a pályán nyer. Egy felrobbantott akadály hagyhat maga mögött egy bónuszt, amelyet felvéve a játékos előnyt szerezhet.

A játékban három típusú bónusz elérhető: egy újabb lerakható bomba, bomba robbanás hatótáv növelő, és egy futási gyorsaságot növelő.

A játék dinamikája kicsit eltérhet a különböző bomberman játékokban, de az alapok mindenhol ugyanazok. Lehetnek statikus vagy dinamikus akadályok. A felrobbanó bombák újabb bombák felrobbanását idézhetik elő, játékosokat, dinamikus akadályokat, és bónuszokat robbanthatnak fel. A játékosok nem sétálhatnak keresztül egy akadályon, vagy egy bombán, de egymáson igen, ebből kifolyólag vigyázniuk kell, nehogy beragadjanak egy bomba, és egy másik akadály közé.

A játék egyjátékos üzemmódban működik, a többi játékost mesterséges intelligencia irányítja.

Hangeffektek kísérik a játékot bizonyos események hatására a játékélmény növelése érdekében.

A játék egy PC-szerű, és egy érintőképernyős vezérlést támogat.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.