Utcai parkolás szimulációs vizsgálata okos városban

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Fehér Gábor
Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

Napjainkban sokan engedhetik, és engedik is meg maguknak, hogy közlekedési eszköznek az autót válasszák. Gyakran tapasztalható, hogy bár egy autóval több személy is utazhatna, ennek ellenére egy-két személy utazik benne. Forgalmas belvárosokban ennek eredményeként lényegesen több jármű van jelen, mint amennyit a parkoló kapacitás kényelmesen ki tudna szolgálni, így a parkolóhely megtalálása is számottevő időt igényel.

A megnövekedett keresési időnek számos gazdasági és társadalmi következménye lesz, így ennek a csökkentése fontos feladatnak tekinthető.

Erre a problémára kíván megoldást adni a BME TMIT-en kidolgozott, ParkingRoute névvel illetett parkolóhely keresési algoritmus. Az algoritmus vizsgálata történhet szimulációk futtatásával, és azok elemzésével.

Ebben a dolgozatban ezen szimulációs lehetőségekkel foglalkozok. Egy létező közlekedési szimulátorban megvalósítottam a parkolóhely kereséshez szükséges keretet, illetve magát a ParkingRoute algoritmust. Implementáltam egy további, egyszerűbb keresési módot, ami igyekszik egy általános emberi viselkedést szimulálni.

Mérések sorozatán keresztül bemutatom, hogyan alakul a tervezett és megvalósult idő a két esetben, illetve milyen számítási igénnyel rendelkezik a ParkingRoute.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.