VR technológia ötvözése a szociális élettel

OData támogatás
Konzulens:
Paróczi Zsombor
Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

Felgyorsult életünk velejárója, hogy a szociális igényeket a valós interakciók helyett sok esetben a virtuális térben éljük. A Facebook, az Instagram, a Twitter is ennek köszönheti a népszerűségét.

A social media korában az emberi kapcsolatok „informatikai támogatása” kiemelt szerepet kap. A virtuális valóságok megjelenése is erre az igényre ad választ. A virtuális valóság (virtual reality) rendszerek terjedésével új lehetőségek tárulkoznak fel ezen a piacon, az egyszerű kommunikáció helyett komplett interakciót is lehetővé tévő rendszerek hozhatóak létre. A virtuális valóság adta élmény segít áthidalni a távolság miatti korlátokat.

Dolgozatom célja egy általános, virtuális valóság és szociális élet kombinációját lehetővé tevő, általános rendszer megtervezése, illetve egy demonstratív, kis kapacitású modelljének megvalósítása. Külön ki fogok térni az eszközök kommunikációjára és a késleltetés vizsgálatára, illetve eredményeimet részletesen dokumentálni fogom.

Az első fejezetben egy bevezetéssel indítom a dolgozatot, majd a második fejezetben szakirodalom alapján áttekintem az Android operációs rendszert, illetve a VR technológiák általános működését, legfontosabb jellemzőit. Szintén kitérek az augmented reality alkalmazására is. A harmadik fejezetben megvizsgálom a felhasználói igényeket, a már piacon lévő eszközöket és alkalmazásokat, majd megtervezem a rendszert. A negyedik fejezetben összefoglalom a rendszer egy kis kapacitású modelljének az implementációját, illetve az ötödik fejezetben tesztelem és megvizsgálom az eszközök közötti kommunikációt, illetve a késleltetést. A hatodik fejezetben összefoglalom az elvégzett munkát, leírom a tapasztalatokat.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.