Vállalati kommunikációs rendszer kialakítása Microsoft Lync és Asterisk integrálásával

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Fehér Gábor
Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

Egy vállalati egyesített kommunikációs rendszernek igen sok, és komplex feladat elvégzését kell támogatnia, hatékonyabbá téve ezzel a belső információáramlás mellett a külső kapcsolódási pontok átjárhatóságát is.

Az egységes kommunikációs szolgáltatás bevezetése során szükség van tehát egy jól megtervezett környezet kialakítására, mely kiszolgálja a felhasználók egyéni, és a szervezet részéről támasztott üzleti igényeket egyaránt, és globális elérhetőséget biztosít a vállalat számára a külvilág felé.

Dolgozatomat az Abesse Informatikai Tanácsadó Zrt.-nél készítettem el ún. pilot projektként éles környezetben. A minél teljesebb megvalósítás mellett nagy hangsúlyt kellett fektetni az pontos dokumentációra, és későbbi reprodukálhatóságára.

A munka első szakasza inkább kutatási, és technológiai tudásfelszedési feladatokból állt, előkészítve a tervezési szakaszt. Az elkészült rendszerterv nagy része klasszikus mérföldkő-alapú bevezetési, majd rendszerintegrációs folyamatot követ végig, melynek utolsó szakasza a kutatási eredmények alapján a tesztelendő külső kapcsolódási lehetőségek koncepcióterve.

A Megvalósítás szakasz a Jelenlét, és a külső kapcsolódó szolgáltatások bevezetéséig zökkenőmentesen követte a Specifikációt, viszont az említett két témakörben kompromisszumokra volt szükség.

A menet közben fellépő problémáktól eltekintve a tervezett fő feladatokat elvégeztem. Az ellenőrzés, és a részletes mérések után kapott eredmények szintén megfelelnek a megvalósult rendszerrel szemben támasztott üzleti, és szakmai elvárásoknak.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.