Valós Idejű Elosztott Szimuláció Megvalósítása Silverlight Platformon

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Kővári Bence András
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A számítógépes játékok manapság nagy népszerűségnek örvendenek. Programozók egyszerű próbálkozásaiból jövedelmező iparággá vált, és emberek millióit keríti hatalmába a játékfejlesztő cégek által létrehozott programok sokasága. Ez a világ nem csak sokrétű, de komoly problémákkal szembesíti azokat, akik ebbe az iparágba szeretnének belekóstolni. Sokszor a játékokban katonai felhasználásból eredő technikákat kell alkalmazni a megfelelő eredmény érdekében, kielégítve ezzel a játékosok egyre növekvő igényeit.

A dolgozatomban egy speciális problémát, a valós idejű elosztott szimulációt ragadom ki a megszokott környezetéből, és megvizsgálom, hogy lehetséges-e ennek a böngészőben való megvalósítása. Azért választottam ezt a feladatot, mert sok játékos nem akar komolyabban belemerülni a játékba, nem telepít fel játékokat, csak böngészőből nyitja meg őket. Emellett nagyobb kihívást jelent, mert egy böngészőben futó programban csak korlátozottan állnak rendelkezésemre a játékokban általánosan használt erőforrások, és csak nagyon kevés ehhez kapcsolódó anyagot találtam az interneten, ezért úgy gondolom ez egy kevéssé kutatott terület.

A probléma megközelítésének legkézenfekvőbb módja egy ilyen játék megvalósításának megkísérlése. Ehhez egy három különböző platformon futó, sok komponensből álló elosztott rendszert terveztem meg, és implementáltam közel egy fél év alatt. A játékban űrhajókkal lehet egymás ellen harcolni, különböző lövedékek segítségével. Mindezt élethű fizikával valósítom meg, lehetőség szerint kizárva a csalás lehetőségét.

A munkám eredményeképpen elkészült a játék. Ebben jól megfigyelhettem a választott platform, a Silverlight teljesítményét. Sok problémával találtam szembe magam, és sok szempontot találtam a Silverlighttal kapcsolatban, amire figyelni kell. Ezeket a problémákat, játék fejlődését, és az elért eredményeimet foglalja magába a dolgozatom.

Úgy gondolom, hogy a böngészőből játszható játékok szerepe növekedni fog, egyre többen fogják megkísérelni egyre komplexebb ilyen alkalmazások elkészítését. A Silverlight platform ágán a munkám egy fontos lépcső lehet ebben a fejlődésben, próbálkozásaimmal, megfigyeléseimmel segítve az utánam következőket.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.