Valós idejű dinamikus virtuális környezetek megvalósítása voxel alapú modellezési műveletekkel

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Umenhoffer Tamás
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A projektemben egy C++ könyvtárnak a lehetőségeit próbálom ki a valós idejű terep formálásához. A könyvtár az OpenVDB ez egy többnyire filmes grafikában használt könyvtár. Ennek a segítségével voxel rácsot lehet építeni számítógépes modellekből.

Az én első feladatom az, hogy az OpenVDB könyvtárat lefordítsam Windowsra. Majd a könyvtár segítségével egy C++ ban írt DirectX-et használó alkalmazást készítek és felmérem a könyvtár sebességével kapcsolatos lehetőségeket.

Például a kérdések, hogy kellően gyors-e a könyvtár ahhoz, hogy valós időben formálódhasson a modell. Vagy valamiféle köztes megoldást kell alkalmazni a számítási idő elkendőzésére. Tehát egy ágyús játékban, ahol az ágyúgolyónak meg kell formálnia a földet elég gyorsan lehet-e számolni az egyes képkockákat ahhoz, hogy akár a golyó görgését is animálhassuk. Vagy csak a robbanás eredményét tudjuk a felhasználó szeme elé tárni.

A fenti rész után az OpenVDB API-t egy Unity Engine segítségével fejlesztett játékba integrálom és tesztelem, hogy van e lehetőség egy élvezhető minőségű játékot létrehozni a könyvtár segítségével.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.