Valós idejű képtérbeli vonalkázás a GPU-n

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Umenhoffer Tamás
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A nem-fotorealisztikus megjelenítés a számítógépes grafika egy olyan területe, ami nem a fotorealisztikus ábrázolásra törekedik. A nem-fotorealisztikus megjelenítést általában művészi stílusok ihletik, mint például festés vagy rajzolás. Jelen dokumentum egy valós idejű vonalkázó (hatching) algoritmusról szól. A kirajzolt vonalak a képtérben egyenletesen helyezkednek el, az irányuk és görbületük képtérbeli tulajdonságok alapján vannak szabályozva, amelyek jellemzik a mögöttük található felületet. Számos ilyen tulajdonság meg lett vizsgálva, melyek könnyen hozzáférhetőek színtér renderelési adatokból, jellemzően implementáltak általános renderelő környezetekben vagy egyszerűen kiolvashatóak általános geometriai adatokból. Többek között ilyen adat a megvilágítottság, képtérbeli mélység vagy normál vektor, és ezek deriváltjai. Számos tipikus modell lett megvizsgálva, hogy eldönthető legyen az egyes megközelítések előnyei és hátrányai. Az implementált algoritmus a GPU-n OpenGL-t használ és GLSL shader-eket, és valós idejű teljesítményt ért el.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.