Valós idejű online multiplayer játék készítése ASP.NET Core alapon

OData támogatás
Konzulens:
Szabó Gábor
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A játékkal való időtöltés a gyerekkortól kezdve egészen a nyugdíjas évekig az örömforrásunk és kikapcsolódásunk egy alapvető eleme, legyen az társas vagy számítógépes, egymás ellen vagy csapatban. Játék során megerőltetés nélkül tudjuk fejleszteni egyes képességeinket, több érzékszervünket használjuk egyidőben döntések meghozatalára, gondolva itt a látvány- és hangvilágra, illetve az ellenfelek és csapattársak közti kommunikációra. Külön érdemes kiemelni, hogy játék során azzá válhatunk, amik a való életben jó eséllyel nem lehetünk, így azt érezzük, hogy nincs lehetetlen.

A XXI. században a számítógépek és konzolok fejlődésével a játékok által nyújtott élmény még inkább magával ragadja a felhasználókat. Bővíti a palettát, hogy a játékgyártók a nagyobb piaci részesedés érdekében online funkciókat és teljeskörű online játékmódokat is a felhasználók rendelkezésére bocsátanak, melyből eljutottunk odáig, hogy mára már megszámlálhatatlan mennyiségű, kizárólag online, webes felületen elérhető játék áll a nagyközönség rendelkezésére. A webes felület miatt nincs szükség külön telepítésre vagy dedikált hardver komponensre, hanem a böngészőben egy regisztráció után már játszhatunk is másokkal vagy barátainkkal.

Dolgozatomban röviden ismertetem a választott és közben megismert technológiákat, kitérve a legfontosabb alapokra és összetevőkre, továbbá a diplomamunka második részében egy valós idejű, online multiplayer játék szerveroldalának tervezését és megvalósítását mutatom be, részletesen kitérve a játék logikájának fő elemeire, illetve a szerver és kliens közti kommunikáció időzítésére és közben tapasztalt problémák megoldására.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.