Valós idejű online webes játék készítése

OData támogatás
Konzulens:
Szabó Gábor
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az elmúlt évtizedek során a digitalizáció térhódítása gyökeresen megváltoztatta az emberek életmódját. Az internet és a webes szolgáltatások mára már mindennapjaink szerves részévé váltak. Sokan vannak, akik szórakozás, illetve kikapcsolódás céljából valamilyen webes játékkal szeretnék szabadidejük egy részét eltölteni. Játék közben gyakran felmerül az emberben a kérdés, hogy pontosan mi is zajlik a színfalak mögött, hogyan is lehet egy ilyen játékot elkészíteni.

A játékfejlesztésben - az informatika számos területével ellentétben - olyan speciális esetekre is fel kell készülni, amik ötvözik a vizualizáció, fizika, komplex állapotterek és valós idejűség együtteséből származó problémákat. Többszereplős online játékok esetén extra feladatot jelent a szerver oldal megvalósítása is, amely koordinálja a játékot a kliensek között.

Az elkészített dokumentumban bemutatom egy többszereplős, valós idejű játék kliens és szerver oldalának megtervezésének, megvalósításának, valamint telepítésének részleteit.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.