Valós idejű stratégiai játék fejlesztése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szécsi László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Szakdolgozatom témája egy valós idejű stratégiai játék tervezése és megvalósítása.

Az ilyen játékokban a játékos nagyszámú egységet irányít, magas szintű parancsok segítségével. Ennek megfelelően az egyes egységeknek autonóm módon kell viselkedniük a kiadott parancsok teljesítése érdekében. Az egységek önálló intelligenciája a játékélményt meghatározó elem. A legfontosabb aspektus az egységek mozgása, illetve a mozgási parancsok végrehajtását szolgáló útkeresés logikája.

A dolgozatban a témához kapcsolódóan röviden ismertetem a számítógépes játékmotorok feladatait, valamint a stratégiai játékokban ezeken felül felmerülő feladatokat. Ezek közül a legfontosabbal, az útkereséssel részletesen is foglalkozom, bemutatom annak elméleti hátterét, és egy gyakorlati megvalósítását.

Ezután részletesen bemutatom a megvalósítandó szoftver objektum-orientált felépítését és működését.

A mai számítógépes játékok elkészítéséhez a fejlesztők szinte kivétel nélkül a C++ nyelvet és a Direct3D grafikus megjelenítő rendszert használják, így én is ezt a fejlesztési környezetet választottam.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.