Valós idejű, websocket alapú online kártyajáték

OData támogatás
Konzulens:
Paróczi Zsombor
Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

Összefoglaló

Napjainkban az internetes technológiák fejlődésének köszönhetően egyre több lehetőségünk nyílik szórakoztatóipari programok online környezetben történő tervezésére és kivitelezésére. A weben zajló játékok esetében kiemelkedő szerep jut a válaszidőnek: a felhasználói élményt nagy mértékben befolyásolja, ha sokat kell várni egy interakcióra bekövetkező válaszra, főleg egy válaszidő érzékeny környezetben. Bizonyos rendszerekben az adatok folyamatosan keletkeznek, ezért kliens oldalon szükséges támogatni a valósidejűség követelményét, annyi figyelmet fordítva a grafikus megjelenítésre, hogy az ne menjen a válaszidő rovására. A szakdolgozatom témája a Blackjack implementálása valós idejű webes környezetben.

Az első fejezetben előljáróban leírom, hogy miért ezt a témát választottam és írok a dolgozatom felépítéséről, hogy egy átfogó képet kapjunk a rendszerről.

A második fejezetben a Blackjack játékszabályait ismertetem. A játékszabályok pontos ismeretében lehetséges csak olyan rendszert létrehozni, ami hű a valós Blackjack játékhoz.

A harmadik fejezetben a technológiai háttérről ejtek pár szót. Itt azokról fogok írni, hogy milyen döntési helyzetek elé álltam a dolgozatom írása során és hogy miért ezek mellett a technológiák mellett döntöttem.

A negyedik fejezetben rátérek a tervezés folyamatára. Ebben a részben bemutatom, hogy miként terveztem meg az alkalmazást és hogy milyen elveket tartottam szem előtt.

Az ötödik fejezetben az implementálásról lesz szó, ahol a kódolás körülményeiről és a konkrét megvalósításról írok.

A hatodik fejezetben az elkészült rendszer tesztelésének lépéseire és eredményeire térek ki.

A hetedik és egyben utolsó fejezetben pedig az esetleges továbbfejlesztési lehetőségekre fogok kitérni.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.