Valósághű terep generálása hő- és vízerózió interaktív szimulációjával grafikus hardveren.

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Tóth Balázs György
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Harci- vagy jármű-szimulátorokban (repülő, autó, stb.), számítógépes játékokban gyakran van szükség nagyméretű, valósághű domborzatra. Ezek készülhetnek geológiai mérések adatai alapján, vagy a valóságban nem létező, képzeletbeli helyszín kialakításával, illetve a kettő valamilyen kombinálásával. A modell kialakítása során valamilyen előre meghatározott tulajdonság, struktúra vagy jelleg is követelmény lehet, például hegyek magassága, előfordulási gyakorisága, stb.

A terepmodellek tisztán manuális elkészítése munkaigényes feladat, a megfelelő minőség eléréséhez nagy gyakorlat szükséges. Célszerű lehet tehát egy olyan eszköz alapjainak a lefektetése, amely hatékonyan képes virtuális terepmodell generálására a valóságban tapasztalható két leggyakoribb talajformáló erő, a víz- és hőerózió hatásainak valós idejű szimulálásával, amelynek eredményeképpen a terepen illetve a vízen történő külső behatásokra (pl. becsapódás, földmunka, robbanás, stb.) működés közben képes reagálni, így a rendszer akár interaktívvá is tehető.

A mai modern grafikus kártyák teljesítménye lehetővé teszi párhuzamos algoritmusok valós idejű futtatását. Egy megfelelő párhuzamos eróziós algoritmus így megvalósítható grafikus hardveren is.

A dolgozat célja egy olyan szoftver megtervezése, amely alkalmas a valóságos talajerózió fenti hatásainak szimulálására virtuális terepmodellen. Az alkalmazással lehetővé válik a valóságos domborzatokhoz hasonló jellegzetességeket mutató mesterséges domborzati modell előállítása, exportálása, illetve valós időben az eróziós jelenségek szimulálása interaktív módon. Az implementáció egy játékmotor részeként történik, amely így a szimuláció eredményeit közvetlenül tudja majd felhasználni akár egy játék futtatásához.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.