Valósidejű többszereplős böngészős játékfejlesztés

OData támogatás
Konzulens:
Imre Gábor
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az elmúlt évek informatikai trendjei alapján egyre nagyobb szerepet kap a HTML5 és a köré épülő technológiák. Segítségükkel ma már teljes értékű alkalmazások fejleszthetőek mobil, asztali és szerver környezetben. A jól specifikált és széles körben támogatott szabványoknak köszönhetően a korábban népszerű és elterjedt pluginok, mint a Flash, visszaszorulóban vannak, mert a pluginok tipikus feladatai (komplex grafika, videólejátszás, valósidejű megoldások) már a szabványos technológiákkal is megvalósíthatók. A WebSocket technológiával teljes értékű valós idejű többjátékos játékok írhatók. A WebGL-nek köszönhetően a böngészők hardveres gyorsítása miatt sokkal szebb tartalmak hatékony megjelenítésére nyílt lehetőség. Ráadásul különböző keretrendszereknek köszönhetően a mobilokon is egyre nagyobb teljesítménnyel lehet futtatni a HTML5 tartalmú alkalmazásokat, ez széles körű cross-platform lehetőséget biztosít.

Szakdolgozatomban egy egyszerű valósidejű böngészős játék megvalósítását ismertetem. A feladat specifikálása után egy részletes technológiai áttekintés olvasható, amely bemutatja a HTML5 és az ECMAScript szabványok fejlődését, a JavaScript sajátosságait és az erre épülő TypeScript programozási nyelvet, leírást ad a Node.js keretrendszerről, ismerteti a WebSocket kommunikációt és bemutat két böngészős játék keretrendszert. A technológiai áttekintés után részletesen ismertetem a megvalósítást mind szerver-, mind kliensoldalon. Bemutatom a kliens- és szerveroldali kód architektúráját és a részletes megvalósítást. Külön kitérek a közös szerver- és kliensoldali kód használatának a megvalósítására. Dolgozatom végén a párhuzamosítási lehetőségekről és a továbbfejlesztési irányokról írok.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.