Városi forgalom modellezése és irányítása

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Harmati István
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A városi úthálózatok torlódása gyakori jelenség napjainkban. Ennek elkerülésére számos eljárás készült, amelyek a jelzőlámpák megfelelő beállításaival érik el a forgalom akadálymentes működését.

A szakdolgozat témája egy városi úthálózat modellezése, a jelzőlámpák akár egymáshoz szinkronizált beállítása genetikus algoritmus segítségével, a hálózat szimulálása, valamint a hálózat megjelenítése. A feladatok elvégzésére egy MATLAB-ban megvalósított keretrendszert készítettem.

A modell a hálózatba bemenő járművek száma alapján származtatja a hálózaton belüli forgalmat, így alkalmazásával jelentős mennyiségű forgalomszámláló eszköz megvásárlásának költségét spórolhatjuk meg. A modell kitér az effektív és utazási időkre, torlódásokra, sárga jelzésekre. A modell használatával lehetőség van azonos kereszteződésben, de eltérő irányból zöld jelzést kapott járművek közti elsőbbségadás meghatározására, továbbá a modell figyelembe veszi a gyalogosok akadályozó forgalmát.

A keretrendszer használatával lehetőség van az inicializált modell szimulálására, majd annak eredményének grafikus megjelenítésére videó formájában.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.