Városi környezet procedurális generálása Unity platformon

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Umenhoffer Tamás
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A számítógépes játékfejlesztés során a virtuális környezetek (más néven pályák) összeállítása hosszú folyamat, amit általában pályatervező szakemberek végeznek. Bizonyos esetekben azonban nincs szükség arra, hogy egy szakember részletesen megtervezze a pályát, elég bizonyos szabályszerűségeket lefektetni, ami alapján a környezet automatikusan felépíthető. Ezt nevezzük procedurális környezet generálásnak. Ennek előnye, hogy minden futtatás során más környezetet kapunk, amivel a játékélményt növelhetjük.

A legtöbb játék, amely ezt a módszert alkalmazza, általában 2D-s környezetben működik. Ezért a szakdolgozat célja az, hogy felmérje milyen lehetőségek vannak procedurális környezet generálásra 3D-ben, hiszen ez még egy aránylag új terület.

Ehhez egy városi környezet generálását tettük ki feladatnak. Algoritmust kellett kidolgozni többek között az útrendszerek felépítésére és ábrázolására, különféle építmények elhelyezésére. Azért, hogy egy kis életet is csiholjuk a városba, nem irányítható karaktereknek is meg kell jelenniük.

Ezen túl a generáláshoz különböző paramétereket is meg lehet adni, amivel a környezet méretét illetve részletességét is lehet változtatni.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.