Vékony kliens alapú képszintézis virtuális valóság alkalmazásokhoz

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Umenhoffer Tamás
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A mai világban a számítási kapacitás jelentős részét a személyi számítógépek és szerverek tartalmazzák (itt erőforrás alatt elsősorban a videókártyákat értem). Azonban a vezetéknélküli hálózati kapcsolatok sebességének gyorsasága miatt megvalósítható, hogy ezen erőforrásokat kihasználva egy másik eszközt (általában egy kisebb erőforrással rendelkezőt) használjunk megjelenítésre.

A képernyő streamelésre több jelenlegi megoldás is található. Ezeket főként távoli elérésre szokták használni. Hiszen így egy kisebb teljesítményű eszközzel a világhálón elérhetjük az otthoni munkagépünket, futtathatunk komolyabb számításigényű algoritmusokat, akár egy fizikai szimulációról legyen szó, akár egy mesterséges intelligencia taníttatásáról.

Szakdolgozatom témája egy olyan rendszer megvalósítása, amely kihasználja a hatalmas számítási kapacitást egy személyi számítógépben a virtuális valóság képek előállításához, míg a telefon a megjelenítésért és a szenzor adatok (forgatási mátrix) továbbításáért felel.

Végeredményben, amennyiben igen alacsony a késleltetés ennek a rendszernek igen sokoldalú lehet a felhasználása. A későbbiekben akár egy kiterjesztett valóságért is felelhet egy Android rendszerrel rendelkező megjelenítő, ami a nagy számítási igényű feladatokat egy távoli szerverre bízza. Természetesen, ekkor már sokkal több szenzor adatra van szüksége a szervernek, amire a szakdolgozatom már nem terjed ki.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.