Véletlenszerű pályageneráláson alapuló játék fejlesztése Unity környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Umenhoffer Tamás
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A számítógépes játékok többszöri újrajátszhatóságának és élményének korlátot szab az előre meghatározott pályaszerkezet és a lineáris játékmenet. Ezen korlát túllépése céljából érdemes komplexebb, előre nem definiált pályákat használni, amik mindig tudnak újdonságot mutatni, és ezzel további kihívások elé állítják a játékost.

A dolgozat kitér a Unity játékmotor és Unity Editor főbb, általam gyakran használt elemeire, amelyek elengedhetetlenek a fejlesztéshez, vagy jelentős segítséget adtak hozzá. Részletesen bemutatja az általam használt véletlenszerű pályageneráló algoritmust és megvalósítását Unity környezetben, és ezen a pályageneráláson alapulú belső nézetű lövöldözős játék fejlesztését. Áttekintést ad továbbá a pályagenerálás okozta nehézségekről, korlátokról, ezek megoldásairól.

Az implementáció eredményességét teszteléssel és mérésekkel támasztottam alá, melyek a hatékony fejlesztést bizonyítják.

Végezetül a játék jövőbeli továbbfejlesztési, bővítési lehetőségeiről ejtek szót.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.