Verifikációs lehetőségek az autóipari szoftverfejlesztésben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Berényi Richárd
Elektronikai Technológia Tanszék

A szakdolgozat témám kiválasztásánál olyan műszaki kihívást jelentő feladattal szerettem volna foglalkozni, ami kielégíti tudásvágyam, és érdeklődési köröm fontos részét képezi. Választásom végül a Continental Automotive Hungary Kft. által számomra kínált, „Verifikációs lehetőségek az autóipari szoftverfejlsztésben” című témára esett.

A mai modern gépjárművek funkcióinak, és menetdinamikájának tesztelésére az autóipar 3 különböző tesztelési eljárást különböztet meg. Ezek közöl a legelterjedtebb a klasszikus tesztpályán történő tesztelés. A fejlesztésre szánt határidők betarthatóságát azonban kritikus mértékben befolyásolta a prototípus járművek rendelkezésre állása, esetleg meghibásodása. Ennek a függőségnek a csökkentésére szimulációs szoftverek fejlesztésébe kezdtek. A tesztekre szánt idő redukálása miatt, illetve a járműteszt költséges mivoltából fakadóan egyre nagyobb teret hódítanak maguknak a HIL (Hardware in the loop), és SIL (Software in the loop) alapú tesztelési eljárások, amelyek közül SIL-en a tesztautó fizikai tulajdonságainak figyelembevételével szimulálni tudják a jármű viselkedését tetszőleges manőverek esetén. Az önálló munkám során a megértéshez szükséges járműdinamikai alapokat ismertetem. A dolgozat gyakorlati részében egy rendelkezésre álló szimulációs szoftver használhatóságát vizsgálom, és összehasonlítanom a valódi járműben elvégzett tesztekkel. Dolgozatomban tüzetesen ismertetem az egyes módszereket. Teszt eseteket tervezek és állítok fel a módszerek validálására, különös hangsúlyt fektetve a SIL és járműtesztekre. Végül a SIL szimuláció használhatóságát tesztelem, és kísérletet tervezek a fékvezérlő szoftver módosítására és ennek hatására bekövetkezett változások kiértékelésére.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.