Villamos haszonjárművek üzemmód típusainak elemzése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Vajda István
Villamos Energetika Tanszék

Napjainkban a járműtervező vállalatok legfőbb célja a gépjárművek üzemanyag-fogyasztásának mérséklése, ezzel a kőolajszármazékok felhasználásának, illetve az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának visszaszorítása. Ezen okok kiterjedt érdeklődést váltottak ki elektromos alternatívák iránt. Számos gyár vágott bele a hibrid elektromos-, és a teljesen elektromos hajtású járművek fejlesztésébe. A működési paraméterek vizsgálata szabványosított tesztek, úgynevezett menetdiagramok segítségével történik.

Ezek a sebesség-idő diagramok eredetileg hagyományos járművek fogyasztási, és kibocsátási mutatóiról adtak felvilágosítást. A sémák nem tükrözik pontosan a valós körülményeket, ezért további előrejelzések is szükségesek.

A szakdolgozat célja az elektromos hajtás előnyeinek kihasználása haszonjárművekben és a gazdaságossági körülmények feltérképezése menetdiagramokon keresztül.

A gépjárművek károsanyag-kibocsátását jelentős mértékben befolyásolják a közlekedési feltételek. Egy alvázon elhelyezett dinamóméter segítségével utólagosan szimulálni tudjuk a haladási feltételeket, becslést adhatunk az üzemanyag felhasználásra, károsanyag-kibocsátási tényezőre. A városi közlekedés reprezentálásaként lettek megtervezve egy sebesség-idő függvény profilt nyújtó menetdiagramok.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.