Virtuális Valóság Játék Fejlesztése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Blázovics László
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A virtuális valóság régóta tárgya a tudományos-fantasztikus filmeknek és regényeknek. Az elmúlt években a fantázia valósággá vált, a virtuális valóság megjelent az informatika számos területén, és egyre több ember számára válik elérhetővé. Jelenleg az egyik fő húzóágazata a játékfejlesztés, ahol rengeteg új, feltárásra váró lehetőség nyílt meg a virtuális valóságnak köszönhetően.

Ez a dokumentum összefoglalja, hogy mi is az a virtuális valóság, és miért jelent meg a játékiparban. Körbejárja, hogy milyen lehetőségei vannak azoknak, akik szeretnének becsatlakozni a virtuális valóság játékok fejlesztésébe.

Részletesen bemutatásra kerül az általam készített virtuális valóság játék működése, amit az Oculus Rift CV1 virtuális valóság szemüvegre (és a hozzá tartozó virtuális valóság kontrollerekre) készítettem Unity videojáték motorral. Kitérek a tervezés és implementálás nehezebb lépéseire, döntéseire. A virtuális valóságban való fejlesztés különleges nehézségeket tartogat, sokszor nem várt helyzetekben, ezek is említésre kerülnek.

A játék két központi mechanikája a kardvívás és a varázslás. Az ezekből adódó algoritmikus kihívásokat és az ezekre született megoldásokat a dokumentum szintén tartalmazza.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.