Virtuális Valóság Játék Fejlesztése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Blázovics László
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Jelen dolgozat célja egy virtuális valóság játék fejlesztésének bemutatása. A fejlesztéshez a multiplatform és VR támogatás érdekében egy játékfejlesztő keretrendszert fogunk használni. Így első körben a különböző játékmotorokat fogjuk bemutatni, majd választanunk egyet, amely igényeinkhez leginkább passzol.

A megfelelő keretrendszer kiválasztása után a virtuális valóság fejlődésének és eszközeinek egy rövid bemutatása következik. Végig vesszük a VR jelenlegi helyzetéhez vezető utat, és hogy miért kell fenntartással kezelni a második nagy fellángolását. Ezen felül felsoroljuk a teljesség igénye nélkül a jelenleg létező VR headsetek típusait példákkal együtt.

Következő lépésként definiáljuk, milyen játékot is fejlesztünk, illetve meghatározzuk a szabályrendszerét és a játék fejlesztésének lépéseit. Egy üres projekt létrehozása után lépésenként adjuk hozzá a játékhoz szükséges funkciókat: a játéktér létrehozásától kezdve az ellenséges karakter megjelenéséig. Kitérünk a VR játékok egyik hátrányára, a felhasználói input korlátozottságára, és adunk egy lehetséges alternatívát az irányításra egy beszédfelismerő plugin használata révén. Így karakterünk mozgatásához és lövéshez szóban kell kiadnunk a parancsot, ezzel megspórolva a különböző kontrollerek használatát.

A fejlesztés befejeztével, bár folyamatosan, lépésről lépésre teszteltük a különböző funkciókat, hogy teljes képet kapjunk kipróbáljuk és elemezzük az elkészült játékot. Megvizsgáljuk, hogy mennyire lehet alkalmazni a beszédfelismerést játékok irányítására, továbbá hogy milyen százalékban sikeres a parancsok felismerése, majd összegezzük a fejlesztés során nyert tapasztalatokat.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.