Virtuális jelenetek utóeffektusainak fejlesztése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Prohászka Zoltán Ferenc
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A számítógépes grafika, gyors és látványos fejlődésének köszönhetően ma már a film és szórakoztató ipar alap eleme lett. Segítségével költséghatékonyan állítható elő a valósághoz hű, vagy absztrakt, művészi kép. Ennek egyik módja az számítógépes utófeldolgozás, amelynél a már kész képet különböző szűrők változtatjuk meg a képpontok színinformációját.

A mélységélesség szűrő használatával az emberi szem, illetve a fényképészetben, filmiparban használt objektív homályosítását reprodukáltam. Mélységélességgel képünknek természetesebb hatást adhatunk, illetve segítségével egyes jeleneteknél a közönség figyelmét is irányíthatjuk a fókuszált objektumokra.

A bilaterális szűrő egy él tartó simítási módszer, mely segítségével eltüntethetjük a zajokat úgy, hogy a különböző színek, illetve különböző távolságra lévő objektumok szélei nem mosódnak össze. Használatával nem csak zajmentessé tehetjük képünket, hanem rajzfilmszerű hatást is elérhetünk.

Környezeti térképek segítségével valósíthatjuk meg, hogy a jelenetben elhelyezett entitás visszatükrözze a környezetét. Alkalmazásomban a cube mappinget valósítottam meg. A környezeti térképből kiolvasott színértéket manipuláltam, amivel a valóságtól teljesen különböző, művészi hatást értem el.

Alkalmazásomhoz Ogre3D grafikus motor könyvtárát használtam fel. Segítségével könnyen felépíthetjük virtuális jelenetünket, felhasználói felületünket. Támogatja mind a glsl, hlsl és cg shader leíró nyelveket.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.