Virtuális valóság alapú prezentációs médiakörnyezet fejlesztése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Magyar Gábor Béla
Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

Feladatom egy Unity Asset csomag és hozzá tartozó példaprogram tervezése, fejlesztése, tesztelése, a megoldás menetének dokumentálása, fejlesztői és felhasználói dokumentáció készítése. A csomagnak lehetővé kell tennie azt, hogy egy tetszőleges virtuális valóság technológiát felhasználó térben előre kijelölt felületekre az előadó képeket és videókat jeleníthessen meg és a képekre rajzolhasson. Mindeközben tetszőleges számú avatárral nem rendelkező néző vehessen részt az előadáson.

A szakdolgozatom feladatának nem képezte részét a hangátvitel biztosítása.

A kiadott feladatot Unity, Visual Studio és Notepad++ fejlesztő környezetekben készítettem, a backendhez szükséges szervert a saját számítógépemen futatott WAMP szerver biztosította. A tanszéki konzulens rendelkezésemre bocsátotta a TMIT emeletének 3DSMax-ban elkészített virtuális másolatát, amit a példaprogram elkészítése során módosítottam és felhasználtam. A példaprogram mozgáshoz többféle bemenetet (billentyűzet, Xbox360 kontroller) is képes kezelni, a térrel való interakcióhoz a LeapMotion kézkövető kontroller használható. Teszteléshez a Unity beépített lejásztóját használtam. Az elkészült alkalmazás kompatibilis Oculus Rift-el és korlátozottan GearVR-al is.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.