Virtuális valóság alkalmazás fejlesztése Android környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Ekler Péter
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Manapság a virtuális valóság fogalma egyre ismertebbé és az ezen alapuló alkalmazások egyre népszerűbbé válnak. Ez nem is csoda, hiszen a virtuális valóság élmény átéléséhez nem feltétlen szükséges drága eszközöket beszerezni, elég lehet egy okostelefon és egy kartonpapírból készült fejegység is. A Google ezért készítette el a Cardboard-ot, a kartonpapírból és két műanyag lencséből álló fejegységet.

A dolgozat egy Cardboard fejegységgel használható virtuális valóságon alapuló labirintus játék tervezését és fejlesztését mutatja be.

Az alkalmazás segítségével a játékos a virtuális téren belül egy labirintusban találja magát, ahonnan ki kell jutnia. Éjszaka van, sötét, csak a Hold és a nála lévő zseblámpa fénye világítja meg a labirintust. Választhat, hogy tét nélkül vág neki a kalandnak, vagy az órát elindítva az idő ellen küzdve próbálja meg megtalálni minél előbb a kifelé vezető utat.

A dolgozat röviden bemutatja a virtuális valóság élményhez szükséges eszközöket, majd az alkalmazás megtervezésének és fejlesztésének lépései kerülnek ismertetésre. Ezután következik egy részletes felhasználói útmutató az alkalmazás használatához. Végül az elkészült alkalmazás valós eszközökön való működésének vizsgálata és az eredmények értékelése zárja a dolgozatot.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.