Virtuális valóság alkalmazás fejlesztése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Blázovics László
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A technológia fejlődésével az informatika egy teljesen új szegmense jelent meg, a virtuális valóság (VR, azaz virtual reality angolul). A dolgozatom célja, hogy végig vezessen, és bemutasson egy ilyen VR alkalmazás fejlesztését.

A félév során bemutatom alapvető funkciók fejlesztését, mint mozgás a 3D (háromdimenziós) térben, és virtuális valóságban felhasználói felület használata. Majd összetettebb feladatokról is írok, mint a VR headsethez tartozó kontroller és az objektumok interakciója. Ezt egy lakberendező alkalmazás készítésén keresztül tekintem a legegyszerűbbnek.

A felhasználói felület fog felelni a használható tárgyak megjelenítéséért, és kiválasztásáért. Interakció ezen tárgyak elhelyezése, törlése, forgatása. A projekt során törekedtem a különböző VR megjelenítők közötti kompatibilitásra, ezt a Unity rendszer használatával értem el, így a különböző VR lejátszókon és számítógép monitoron is megjeleníthető a programban készített munka. A különböző Unity projektek közötti felhasználhatóságot is fontosnak tartom, ezért bemutatom a mentés menetét, és annak használatát.

A projekt során a VR alkalmazás fejlesztés több fontos részletét elsajátítottam, mely segíteni fog jövőbeli programok készítésében, erre a tudásra a VR térhódításával egyre nagyobb szükség lesz.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.