Víz renderelése

OData támogatás
Konzulens:
Rajacsics Tamás
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A feladat egy valós idejű vízfelület megjelenítése, amelyen a fizikai paramétereknek megfelelően szerepeljenek a különböző effektek. A grafikus alkalmazások esetében a „valós idejű” jelző azt jelenti, hogy a vízfelület számításának olyan gyorsan kell végrehajtódnia, hogy a felhasználó ne vegye észre a képek közötti váltást.

A vízfelület attól függően, hogy földrajzilag hol helyezkedik el, lehet zárt vagy nyitott térben, lehet álló vagy folyó víz. Ezek a paraméterek határozzák meg a víz viselkedését. Zárt térben lévő víz felületén esetleg nem tükröződik vissza semmi sem, mert a fény nem jut be. Az állóvíz nem hullámzik, bár nyitott térben a szél okozhat hullámzást. Általában elmondható, hogy a nagy területet elfoglaló víz esetében a vízfelület mindig mozog, és a fény mindig eljut oda, tehát a fenti hatásokat meg kell valósítani.

A vízen a fény megtörik, ennek megfelelően egy része visszatükröződik, egy része elnyelődik. Ennek következtében a víz feletti objektumokról induló fény keresztülmegy a vízen, így egy torzult tükörképet kapunk. A víz alatti objektumokról adódó fény szinten a vízen át jut szemünkbe, így kapunk róluk egy torzult képet. A visszatükröződés és a fénytörés aránya függ a vízfelület meredekségétől, és attól, hogy milyen szögben nézünk a vízfelületre: minél laposabb szögben, annál jobban visszatükrözi a felület felett lévő objektumokat, vagy fordítva és akkor annál inkább lelátunk a vízfelület aljára.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.